zondag 29 januari 2012

Een kaartje voor Marlies

Hallo allemaal


Sinds het begin van mijn blogtijd heb ik blogcontact met Scrapmom oftewel Christa. Velen van jullie kennen haar wel. Haar jongste dochter Marlies wordt aanstaande zaterdag 4 februari 13jaar!
Zij wil graag een verjaardagskaartje. Niet al te moeilijk dacht ik: blauw, vintage en het nummer 13 moest erop. Ik begon enthousiast en heb dit bovenste kaartje gemaakt. Helemaal naar mijn zin! Op naar het blog van Christa om het te plaatsen. Tot mijn schrik kom ik erachter dat een van de eisen van Marlies ook een Magnolia afbeelding is. Oeps, foutje!! voordat ik met het kaartje begon had ik natuurlijk moeten checken en niet denken dat ik het allemaal wist. Stom...:-(
Ik heb er even over nagedacht en dacht: dan ga ik hem pimpen. De laatste tijd erg in: Pimpen!!
Dus op zoek naar een mooi Magnolia plaatje en gevonden! Gelukkig is schilderen één van de leukste bezigheden van het maken van een kaart en dus helemaal niet erg.

Nu Marlies, dit is dan het nieuwe kaartje geworden:
Op dit tweede kaartje heb ik gebruikt:
Distress Inkt in de kleuren: Tattered Rose, Vintage Photo, Worm Lipstick, Walnut Stain, Tumbled Glass, Chipped Sapphire en Brushed Corduroy
Wondgaasje
Diverse stanzen
Foam cijfers met donkerblauwe pearlmaker
Donkerblauwe zelfgemaakte bloemetjes met lijmpistool en bloemenpons
Papier van Cuddly Friends Chenille Blue Stripe en Maja design
Twee donkerblauwe knopen
Taartrandje

Op het eerste kaartje heb ik ook met Distress Inkt gewerkt in de kleuren: Tattered Rose, Vintage Photo, Worn Lipstick, Faded Jeans, Chipped Sapphire, Brushed Corduroy, Aged Mahagony, Barn Door en Walnut Stain.
Derwent Coloursoft potloden C010

Zo, nu ik voor de tweede keer het hele bericht heb getypt (alles weg met het nieuwe menu van blogger, voorheen kon je een voorbeeld zien en dan op kruisje duwen en dan was je terug bij je bericht.Maar nu sluit je je blog en ben je alles kwijt, dus kijk uit!!) ga ik hem plaatsen bij Christa.

Ik ben erg benieuwd welk kaartje Marlies nu eigenlijk het mooiste vindt?!
Net als jullie denk ik...

Ik wens jullie allemaal een fijne zondag toe! Tot volgende keer!

xoxo Annette


46 opmerkingen:

  1. Hier zal Marlies vast erg blij mee zijn!! Had het ook gelezen maar heb nog geen tijd gehad om een kaartje voor haar te maken. Het gepimpte kaartje is mijn favoriet. Een gezellige zondag en bedankt voor de waarschuwing, Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige leuke kaart voor een tiener, mooie kleuren,
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Annette,
    Ja lezen, dat doen heel veel mensen slecht! Maar je kaart is geweldig geworden en..... een slimme oplossing!
    Vanzelfsprekend: zeer crea gevonden!
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige kaartjes zijn het geworden.
    mijn voorkeur gaat uit naar het kaartje met Tilda, die vind ik zo mooi.

    Lieve groetjes Noriko
    www.norikoskaarten.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Annette,

    Wauw, en dat telt ook twee keer :-) Even twee dezelfde kaartjes maken, wat knap ! Hihi, dat eerst afdrukje is geweldig, bij mijn schoonbroer hebben ze een grote(!) hond en 4 kinderen, ik moest direct aan hen denken bij het zien van dat afdrukje :-)

    Groetjes, jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Annette , ik heb zo moeten lachen om je verhaaltje.... Maar je hebt het super opgelost !! En wat een ontzettend mooi kaartje ; echt helemaal in jouw stijl ( en die vind ik erg mooi ). Bedankt dat je meedoet aan mijn blogcandy ! Lieve groetjes van Christa.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou geen keuze kunnen maken hoor, ze zijn allebei helemaal te gek! Superssssss gedaan, heel mooi in beide uitvoeringen!
    Grts.Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo Annette, het is echt een super mooi kaartje geworden!!! bedankt voor het meedoen met deze candy van mama! Groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze allebei super mooi. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha wat een verhaal zeg maar je hebt het super opgelost, tweede plaatje is ook super ingekleurd zeg,wat een prachtige plooien dat wil mij maar niet lukken blijven oefenen dus maar!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Annette,
    Misschien maar goed dat je even niet hebt opgelet want nu heb je 2x plezier gehad met het maken van dit PRACHTIGE kaartje ☺☺☺. Je hebt een prima oplossing gevonden.
    Nog een fijne ☼-dag toegewenst.
    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar zal de jarige jongedame enorm blij mee zijn! Ziet er prachtig uit...

    groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Annette,

    ik vind de eerste kaart heel leuk en je hebt het goed opgelost door het Magnolia-afdrukje eroverheen te doen. is nog leuk ook, dat extra randje om de stempel heen.
    Ik vind de blauwe kleur erg mooi!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Anette,
    ben ik weer even, bedankt voor je tip over het inkleuren, ik gebruikte idd al geen "waterpistool" zoals jij het noemt, maar alleen penselen dit kleurt in mijn geval ook prettiger, alleen die plooien he...... er zijn al heel wat afdrukjes in de papierbak verdwenen maar ik geef niet op het gaat me een keer lukken ;)
    Nogmaals bedankt!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tweede kaartje vind ik ook mooier hihi....maar beiden zijn superleuk Annette. Liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een vindingrijke oplossing om je kaartje te pimpen!! Ik vind de 2e ook nog iets mooier uit de verf (of inkt?? ) komen. Veel succes met de challenges...

    Groetjes, Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn allebei heel mooi.

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het zijn beiden schatjes van kaartjes.
    Echt super lief.
    Daar zal de Jarige heel blij mee zijn.
    Heb verder een fijne zondag.

    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat zijn ze allebei leuk geworden. Dat bauw is prachtig!
    Gr-x-jes Mariken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi hoi Annette,
    mooie blauwe creaties!
    Ik wil niet kiezen ik vind ze allebei even mooi!
    Groetjes van Daatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige kaart Annette! Hele mooie diepe kleur blauw heb je gebruikt. Marlies boft maar met zulke mooie kaarten die voor haar gemaakt zijn :)

    Groetjes annika

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super mooie kaarten Annette handig hoor even je eigen kaartje op te pimpen.

    groetjes Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Kan niet kiezen, net zijn beide weer toppers!
    Groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige kaartjes Annette, het tweede vind ik net iets mooier! Super hoe je dat hebt opgelost en het is nog leuk ook met dat extra randje!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind het een prachtige kaart geworden, de eerste versie was al mooi, maar de tweede nog wel beter. Maar wat een hindernissen, twee maal de kaart maken en twee maal je bericht tikken. Pfff Soms zit het mee en soms doe je alles dubbel.
    Het resultaat is er echter naar.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind je kaarten allebei prachtig.
    En heel mooi diep blauw.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind ze allebei erg leuk mooi die kleur blauw.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel slim opgelost, vind ze allebei erg leuk maar die magnolia wint het net.
    Groetjes Babette

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nou dat heb je mooi opgelost zo. Je ziet er niets meer van. Ik vind ze allebei erg leuk.
    Maar ik denk dat Marlies het vast geen probleem had gevonden om jou 1e kaart te ontvangen.
    Met zo'n mooie kaart ben je altijd blij, met of zonder magnolia. Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hele mooie kaart geworden, maar ik vond de eerste met die hond ook prachtig, ik denk dat ze er erg blij mee zal zijn, liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Annette, wat een prachtige kaarten zeg. Heb je trouwens nog wat tips en trucs voor het inkleuren. Ik heb het vanmiddag voor het eerst gedaan, maar het is best nog wel moeilijk. Ik wil ze graag wat in vintage-stijl maken.
    Ik had bij Maia al gelezen welk papier je zoal gebruikt. Zij begint ook met inkleuren ha ha. We steken elkaar aan.

    Gr. Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat ben jij productief geweest dit weekend zeg!
    Ik moest wel lachen toen ik je verhaaltje las.
    Resultaat twee schitterende kaartjes!
    Je ziet wel op de reaktie hier boven dat Kethy en ik ook pogingen doen maar die halen het niet bij jou hoor!( sorry Kethy haha)
    Die mini roosjes met wat voor pons maak jij die?
    Dank voor al je tips, echt leuk om te doen enne het antwoord hoeft niet meteen hoor.
    Fijne week, liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ha ha geeft niets Maia hoor, alle begin is moeilijk he.
    Maar Annette .. ik woon in Drachten dus dat lig een eindje uit de buurt. Dus dan moeten we het maar via mail of blog doen.
    Heb je ook een emailadres Annette?
    (Ik zit momenteel op mijn werk, ik heb pauze).

    Groetjes,
    Kethy

    Alle tips zijn welkom hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. prachtig allebei


    hi hi wat maakt het uit nu heb je er ook nog ééntje extra prachtig kleuren blauw meid

    gr roelie S

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Great switcherooo! haha! It worked perfectly! What a very sweet card!!!
    Hugs, Dena

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat heb je dat onwijs mooi gedaan! Vond het origineel al prachtig, maar gepimpt is ie ook super.

    Groetjes Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ze zijn allebei erg leuk hoor! Mooi gepimpt.
    En dat van blogger is inderdaad een instinker, ben er zelf ook al meerdere malen ingetuind, grrr...

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Annette, wat een super gaaf kaartje en top kleuren, het meisje zal er denk ik, apentrots op zijn, dat mag jij ook.
    groetjes Bennarda (Ballie)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoi Annette,
    ik heb me opnieuw aangemeld en nu sta je eindelijk in mijn bloglijst:0)
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  40. mooie kaartjes Annet,
    en weer een nieuw record 46 reacties !
    groetjes Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een mooi kaartje heb je voor haar gemaakt!! Super!
    groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en een reactie vind ik super leuk en waardeer ik enorm!
Grtz.Annette